Opdrachtgever
Raamdorpelelementen B.V. uit Bladel verlijmt onder andere losse raamdorpelstenen tot elementen voor de bouw sector.Opdracht omschrijving
Ontwikkeling van een Android-app en beheer applicatie ter ondersteuning van productie en transport.Resultaat
De app werkt efficiënt, en zorgt ervoor dat gegevens eenvoudig en snel worden geregistreerd en verwerkt. De gegevens worden via een API-interface doorgezet naar de beheer webapplicatie.De volgende modules hebben we onder andere gerealiseerd:
- NFC-tags en containers koppelen
Voor het transport van de elementen worden rekken en bakken gebruikt. Al deze dragers zijn voorzien van twee NFC-tags. Deze NFC-tags worden gekoppeld aan het reknummer. Hierdoor kan de klant zijn bakken registeren en traceren waar ze blijven in de productie, maar ook elders in het land. - Bestellingen inpakken
Wanneer een bestelling in een rek word gelegd word met de app de NFC-tag en de datamatrix van de bestelling gescand. Deze gegeven worden doorgeschoten naar het productie-managementsysteem, zodat duidelijk is waar welke order zich bevindt. - Voorbereiden transport
Dagelijks worden de bestellingen die geleverd kunnen worden klaargezet voor transport. Ook hierbij worden bestellingen en rekken gescand, zodat er niks vergeten kan worden. - Transport
Een vrachtwagenchauffeur ziet de rit van de dag en de bijbehorende informatie zoals klantgegevens en bestellingen. De klant ondertekent voor ontvangst via de app. Deze informatie word weer doorgestuurd naar het productie-managementsysteem. - Ophalen
Bestelling die worden opgehaald door de klant kunnen efficiënt geregistreerd worden. - Containeronderhoud
Registratie van beschadigde containers en rekken. - Kaart voor chauffeur
Tonen van de aankomende routes voor de chauffeur op een Google Maps-kaart, met daarbij een indicatie van route en aantal elementen, bakken en rekken. - VGM
Ondersteunende app voor VGM-controles ten behoeve van van ISO-certificering.
Urenregistratie en planning
Naast de Android-app voor productie hebben we ook een handig prikklok/urenregistratie-systeem opgezet. We hebben hiervoor een app ontwikkelt waarmee eenvoudig de werktijden geregistreerd worden met behulp van een tablet. Een werknemer klikt op zijn foto om in of uit te klokken. Alle werktijden worden geregistreerd en zijn inzichtelijk in de beheer-webapplicatie.
Naast het registreren van gewerkte tijden is er ook een planningsysteem gerealiseerd. De beheerder kan de beschikbaarheid van zijn medewerkers op eenvoudige wijze aangeven. Hierdoor krijgt de planner inzicht in het aantal uren dat per periode beschikbaar is, en kan hij zijn project planning efficiënt opmaken. De planning is ook inzichtelijk op de prikklok-app, zodat medewerkers onder andere de vakantieplanning kunnen zien.
De urenregistratie module heeft onder andere de volgende functionaliteiten:
- Prikklok
- Inzicht in planning
- Aanvraag vakantie
- Beheren van medewerkers
- Beheren van medewerker documenten, zoals identiteitskaarten of contracten.
- Beheren en inzicht in gewerkte uren
- Beheren en inzicht in planning
- Beheren diverse schermen (via tv-schermen is meteen inzichtelijk wie aanwezig is)
Resultaat voor Raamdorpelelementen B.V.
- Software die aansluit bij de werkwijze van het bedrijf. Niet andersom!
- Administratieve handeling drastisch verminderd
- Snellere verwerking orders
- Kans op verkeerde leveringen of verloren transport rekken tot het minimum beperkt
Diensten
- Concept & advies
- Android develoment
- Webapplicatie ontwikkeling
- Apps, Webwinkel, Webapplicatie, Software automatisering, Zakelijke software
- Robert Geenen