Raamdorpelelementen B.V.

Raamdorpelelementen B.V. uit Bladel is gestart met het verlijmen van losse raamdorpelstenen tot elementen voor de bouw sector. Ondertussen is het product assortiment uitgebreid met betonnen, isosill en natuursteen raamdorpelelementen. 

Maatwerk bedrijfssoftware: product configurator op maat
Maatwerk bedrijfssoftware: product configurator op maat

The challenge

De initiele vraag van Bart Tenbült was of we hem konden ondersteunen bij het ontwikkelen voor een app om het productie proces softwarematige te automatiseren. 
Dit beviel zo goed dat we ondertussen de complete software automatisering regelen. Van website/webshop, voorraad beheer, productie automatisering, bestelverwerking....tot uiteindelijk levering en facturatie. 

Het blijft fantastisch om te zien als we eenvoudig beginnen bij een klant, en uiteindelijk uitgroeien tot volwaardig software partner, waarbij de klant zijn complete bedrijfkritische software automatisering bij GSD laat realiseren. Een schoolvoorbeeld van samen ontwikkelen en groeien. 

Resultaat

Voor Raamdorpel hebben we webshops, apps en een ERP systeem op maat ontwikkeld wat perfect aansluit bij hun wensen en eisen. 

ERP systeem

Voor raamdorpel hebben we een compleet ERP systeem opgezet, waarin de complete bedrijfsvoering softwarematig is geautomatiseerd. 

  • Bestel verwerking
  • Productie verwerking
  • Facturatie
  • Route planning
  • Catalogus beheer
  • Prijzen beheer
  • Website beheer
  • Planning
  • Voorraad beheer
  • Document beheer
  • Inzicht en dashboarding
  • Beheren van personeeldocumenten, zoals identiteitskaarten of contracten.
    • inzicht in gewerkte uren
    • inzicht in verlof
  • Beheren diverse schermen (via tv-schermen is meteen inzichtelijk wie aanwezig is)
  • Leveranciers login voor bestel verwerking

Productie Apps

We hebben diverse apps en modules ontwikkelt, om zo het productie proces software matig te automatiseren. Hierdoor kunnen de medewerkers veel efficienter werken, door direct met scanners te werken. Altijd de juiste gegevens bij de hand, en goed inzicht in de status van order etc. 

De volgende modules hebben we onder andere gerealiseerd:

  • NFC-tags en containers koppelen
    Voor het transport van de elementen worden rekken en bakken gebruikt. Al deze dragers zijn voorzien van twee NFC-tags. Deze NFC-tags worden gekoppeld aan het reknummer. Hierdoor kan de klant zijn bakken registeren en traceren waar ze blijven in de productie, maar ook elders in het land.
  • Bestellingen inpakken
    Wanneer een bestelling in een rek word gelegd word met de app de NFC-tag en de datamatrix van de bestelling gescand. Deze gegeven worden doorgeschoten naar het productie-managementsysteem, zodat duidelijk is waar welke order zich bevindt.
  • Voorbereiden transport
    Dagelijks worden de bestellingen die geleverd kunnen worden klaargezet voor transport. Ook hierbij worden bestellingen en rekken gescand, zodat er niks vergeten kan worden.
  • Transport
    Een vrachtwagenchauffeur ziet de rit van de dag en de bijbehorende informatie zoals klantgegevens en bestellingen. De klant ondertekent voor ontvangst via de app. Deze informatie word weer doorgestuurd naar het productie-managementsysteem.
  • Ophalen
    Bestelling die worden opgehaald door de klant kunnen efficiënt geregistreerd worden.
  • Containeronderhoud
    Registratie van beschadigde containers en rekken.
  • Kaart voor chauffeur
    Tonen van de aankomende routes voor de chauffeur op een Google Maps-kaart, met daarbij een indicatie van route en aantal elementen, bakken en rekken.
  • VGM
    Ondersteunende app voor VGM-controles ten behoeve van van ISO-certificering.

Urenregistratie en planning

Naast de Android-app voor productie hebben we ook een handig prikklok/urenregistratie-systeem opgezet. We hebben hiervoor een app ontwikkelt waarmee eenvoudig de werktijden geregistreerd worden met behulp van een tablet. Een werknemer klikt op zijn foto om in of uit te klokken. Alle werktijden worden geregistreerd en zijn inzichtelijk in de beheer-webapplicatie.

Naast het registreren van gewerkte tijden is er ook een planningsysteem gerealiseerd. De beheerder kan de beschikbaarheid van zijn medewerkers op eenvoudige wijze aangeven. Hierdoor krijgt de planner inzicht in het aantal uren dat per periode beschikbaar is, en kan hij zijn project planning efficiënt opmaken. De planning is ook inzichtelijk op de prikklok-app, zodat medewerkers onder andere de vakantieplanning kunnen zien.

De urenregistratie module heeft onder andere de volgende functionaliteiten:

Urenregistratie Android-app op tablet

  • Prikklok
  • Inzicht in planning
  • Aanvraag vakantie


Webshop met product configator

Ook hebben we de complete webshop/website ontworpen en opgezet. 
De volgende kenmerken heeft de webshop: 

  • Complete webshop met categorieen en producten
  • De product congurator is gemaakt zodat klanten sneller en eenvoudiger hun raamdorpel elementen op maat kunnen bestellen. Deze verwerkt verschillende type bestellingen, zoals keramische maar ook betonnen en natuursteen raamdorpel elementen. Deze verschillende varianten hebben allemaal hun eigen berekenings wijze.  
  • Mijn account omgeving waar klanten
    • Offertes kunnen inzien en bestellen
    • Afleveradressen kunnen aanmaken
    • Bakken en rekken retour kunnen melden
    • Facturen inzien
    • Gebruikers aan kunnen maken 
  • Etc... 

Resultaat voor Raamdorpelelementen B.V.

  • Software die aansluit bij de werkwijze van het bedrijf. Niet andersom!
  • Administratieve handeling drastisch verminderd
  • Snellere verwerking orders
  • Kans op verkeerde leveringen of verloren transport rekken tot het minimum beperkt
  • Etc etc....


Diensten

  • Concept & advies
  • Proces automatisering
  • Android development
  • Webapplicatie ontwikkeling
  • Onderhoud en beheer

Even bellen?

Bel met GSD B.V.+31 497 - 842 611

Liever teruggebeld worden?